Noen å snakke med?

Våre likepersoner setter gjerne av tid til en prat om det å leve med en bipolar lidelse eller å være pårørende. Dette er en tjeneste hvor du kan ha en til en-samtale med noen som har lignende erfaringer som deg selv.

En likeperson er en erfaringsekspert som har tid til å snakke med nettopp deg. Tilbudet gjelder alle som er berørt av depresjon og bipolar lidelse, enten du har diagnosen selv, er pårørende eller fagpersonell.

Tilbudet er egentlig en gratis medlemstjeneste. Vi vet at den pågående smittesituasjonen er vanskelig for mange og at det kanskje er et ekstra behov for å snakke med noen nå. Derfor er tjenesten åpen for alle som vil, frem til jul. Tjenesten skal ikke ses på som en erstatning for behandling av helsepersonell. Samtalene foregår stort sett på telefon og e-post, men i enkelte tilfeller kan personlig oppmøte avtales.

Likepersonene er medlemmer av Bipolarforeningen, har gjennomgått opplæring og fått faglig veiledning. Likepersonene våre har skrevet under på taushetsplikt og må forholde seg til Bipolarforeningens vedtekter og verdigrunnlag.

Vi har likepersoner av begge kjønn, ulike aldre og både personer som selv har en diagnose og pårørende.

Vil du bestille en samtale med en av våre likepersoner? Fyll ut dette skjemaet. Frivilligkoordinator Tonje Smith kobler deg med en av våre likepersoner.