Bipolarlinjen

Bipolarlinjen er en anonym støttetelefontjeneste for mennesker med bipolare lidelser og deres pårørende. Den bemannes av frivillige som har lidelsen selv eller er pårørende til noen med bipolar lidelse.
Informasjonsfilm om Bipolarlinjen.

Nummer og åpningstider

Ring til telefonnummer 21 99 65 00, og du vil du møte en vennlig stemme i den andre enden som har erfaringskompetanse.

Linjens ordinære åpningstider er hver mandag, onsdag og torsdag fra kl. 18 – 20, og betjenes av frivillige likepersoner.

Hvem er Bipolarlinjen for?

Tjenesten er gratis og åpen for alle. Tilbudet er laget for å være en støttetelefon for mennesker med bipolare lidelser og deres pårørende. Du trenger ikke å være medlem av Bipolarforeningen for å benytte deg av Bipolarlinjen. Ring oss om hva enn du har på hjertet, stort og smått. Vi tåler å høre.

• Jeg er så glad for at dere i Bipolarlinjen finnes! Jeg kjenner ikke noen andre som har dette, og har så nytte av å prate med dere. Føler meg ikke så alene da.

Anonym innringer 1

• De er så fine de som svarer i telefonen der! Hadde tid til å lytte og prate lenge med meg og mitt kaos-liv.

Anonym innringer 2

Hva er en likeperson?

En likeperson er ikke en fagperson, men en som selv har erfaringer med bipolar lidelse. Enten ved å ha lidelsen selv, eller være pårørende til en person med bipolar lidelse.

Alle Bipolarforeningens likepersoner har taushetsplikt og har bestått et grundig kurs.