Aktivitetsregistrering

Når du begynner som frivillig i Bipolarforeningen skal du registrere arbeidet du gjør via Min side på nettsiden eller via skjemaet under. En god tommelfingerregel er at ALT som gjøres for Bipolarforeningen skal registreres, og at hver påbegynte halvtime rundes opp til en halvtime.

Aktivitetsregistrering inkluderer blant annet:

• Åpent treff
  • Likepersonsamtaler
  • Webinarer og temakvelder (hvis du er med som arrangør)
  • Deltakelse på kurs og samlinger
  • Møter med administrasjonen eller andre frivillige
  • Henting av nøkler eller andre praktiske ting
  • For- og etterarbeid i forbindelse med en aktivitet

Eksempler på registrering

Husk at hver påbegynte halvtime regnes som en halvtime

• Du arrangerer åpent treff fra klokken 18.00-20.00, men møter en halvtime før for å koke kaffe og sette ut bord, samt blir igjen en halvtime etter treffet for å rydde. I tillegg bruker du femten minutter på å komme deg til lokalet og hjem igjen. Aktivitetsregistreringen blir da totalt på fire timer.
  • Samtale med administrasjonen: Hvis du har hatt en halvtimes samtale med administrasjonen, og du brukte 15 minutter på å forberede deg til møtet, skal du aktivitetsregistrere totalt én time.
  • Hente nøkler: Du bruker en 40 minutter på å hente nøkler til treffstedet du skal lede treff på. Da aktivitetsregistrerer du totalt én time.
  • Dersom det er to eller flere treffledere tilstede under åpent treff eller andre arrangementer, skal hver enkelt fylle ut et aktivitetsregistreringskjema separat. Er du i tvil er det bare å spørre oss i administrasjonen