Hvem kan bli frivillig?

Alle som ønsker å støtte vårt arbeid er velkomne som frivillige. Alle våre frivillige/likepersoner må gjennomgå et kurs for å bli kjent med organisasjonen og vårt arbeid.

Som frivillig vil du treffe flotte mennesker, både andre frivillige, og mennesker du hjelper når du jobber frivillig. Bipolarforeningen har og tilbud om kurs og konferanser til sine frivillige.

Som frivillig bruker du deler av fritiden din til ulike oppgaver i samarbeid med Bipolarforeningen og andre frivillige som til felles har at de enten er berørt av bipolare affektive lidelser eller har et engasjement for foreningens samfunnspolitiske arbeid. Vi trenger deg som har noen ledige timer av og til og som ønsker å gjøre en innsats når du selv har mulighet. Vi har ulike oppgaver i ulik størrelsesorden.

Registreringsskjema for nye frivillige

Fyll ut skjemaet her, så vil vi ta kontakt med deg. Alle opplysninger vil bli behandlet konfidensielt og ikke gitt videre.

Brukerrepresentant

Å være brukerrepresentant gir deg en unik mulighet til å få innflytelse og å kunne påvirke tilbudet i behandlingssystemet.

I kommuner og helseforetak er brukerrepresentasjon betegnelsen på et samarbeid med interesseorganisasjoner. De ulike foretakenes brukerutvalg, skal sikre at brukererfaringen og brukerstemmen blir vektlagt i utvikling av tjenestetilbudet.

Passer for: Deg som har et avklart forhold til egen psykisk helse og dine erfaringer. Du ønsker å bidra på systemnivå i helsevesenet.

Krav: Egenerfaring, enten ved å selv hatt erfaringer med psykisk lidelse, eller som pårørende. God kjennskap til Bipolarforeningen og våre standpunkt.

Arbeidsoppgavens omfang/tid: Varierende

Ta kontakt med oss på post@bipolarforeningen.no hvis du er interessert.