Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 5904, Objekt-ID: 9989

Historien om Bipolarforeningen

Bipolarforeningen Norge ble stiftet i 2010 på Lillehammer. I 2013 fikk foreningen den første statlige støtten fra Helsedirektoratet og dette regnes derfor som år "0". Administrasjonen holder i dag til i Hausmanns gate 19 i Oslo.

Marthe Løkken la ned en enorm innsats og et formidabelt arbeid, stort sett frivillig og ubetalt. Hun profesjonaliserte foreningen med å få satt ned et  - i første omgang – interimstyre, fikk fattet vedtekter og skrevet søknader, slik at de første kronene rullet inn. Marthe Løkken hadde et stort nettverk som velvillig har bidratt gjennom mange år, enten det var fagpersoner som bisto med kurs og fakta eller frivillige som påtok seg å arrangere åpne treff og andre aktiviteter.

Marthe har selv en bipolar lidelse og er åpen om det. Hun kjente på at det var et stort behov for en forening for mennesker med bipolare lidelser og deres pårørende, hvor man kunne treffe mennesker i en liknende situasjon, utveksle erfaringer og få støtte. Marthe var opptatt av at brukererfaringene skulle veie tungt i all behandling, forskning og tilnærming til mennesker med bipolare lidelser. Hun var også svært opptatt av at det skal forskes på årsaker til bipolare lidelser, at forskningen skulle nå ut til allmennheten og at brukererfaringer også skulle tas med inn i all forskning.

Marthe Løkken har mottatt flere priser for sitt arbeid. Hun sluttet i Bipolarforeningen etter eget ønske i 2016 og overlot stafettpinnen til teamet som da var bygget opp.

Kalender info

Bipolarforeningen følger helsemyndighetens råd om smitteforebygging i forbindelse med Korona-utbruddet. Som følge av dette er flere av våre fysiske aktiviteter avlyst inntil videre. Følg med på facebook-siden vår for oppdatert informasjon om arrangementer.

Vi gleder oss til vi kan ønske dere velkommen til aktiviteter og møteplasser som vanlig igjen!