Behandling

Det finnes ulike typer behandling av bipolare lidelser, både av medikamentell og medikamentfri art. Her kan du lese om de vanligste behandlingsalternativene ved bipolare lidelser.

Det finnes ikke en spesifikk behandling for bipolare lidelser som hjelper for alle. Det finnes ulike typer for behandling,  både av medikamentell og ikke medikamentell art. Her kan du lese om de vanligste behandlingsalternativene ved bipolare lidelser. Bipolarforeningen er opptatt av at du skal finne ut hva som er best for deg uavhengig av ditt valg om bruk av medikamenter eller ikke.

Medisiner har forskjellig virkning fra person til person og må derfor tilpasses individuelt. Det er viktig at du og din behandler i fellesskap finner den behandlingen som er riktig for deg.

Ikke alle som har diagnosen bipolar lidelse ønsker medikamentell behandling. Bipolarforeningen er nøytrale i forhold til valg som tas av enkeltpersoner og vi anbefaler alltid å snakke med fastlege eller andre behandlere.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern