Vil du være med å starte opp treff på ditt hjemsted?

Har du noen timer til overs i måneden? Kan du tenke deg å starte opp et treff for personer med bipolar lidelse og pårørende på ditt hjemsted? Da trenger vi deg!

Åpent treff er et lavterskeltilbud for personer med bipolare lidelser og pårørende. Formålet er å skape en møteplass for erfaringsutveksling i en hyggelig atmosfære. Treffet er gratis, åpent for alle og krever ingen påmelding.

I dag arrangerer Bipolarforeningen åpent treff i 11 byer, men det er fortsatt noen fylker hvor vi ikke har treff. Dette skyldes rett og slett at vi ikke har frivillige i disse fylkene. Vi ønsker å kunne tilby treff i alle fylker og er spesielt på jakt etter deg som kan tenke deg å starte opp treff i Hedmark, Buskerud, Østfold, Telemark, Møre og Romsdal, Troms og Finnmark.

Som treffleder er du blant annet ansvarlig for å åpne lokalet, innlede treffet og passe på at samtalen flyter.

Du vil få:

• hjelp til å finne et passende lokale
  • opplæring og oppfølging
  • muligheten til å bli del av et inkluderende og trivelig miljø
  • tilbud om å delta på likepersonkurs
  • muligheten til å gjøre en forskjell i livene til personer med en bipolar lidelse og pårørende

Utgifter i forbindelse med treffene (kaffe, kjeks, reisevei osv.) dekkes av foreningen.

Syns du dette høres interessant ut? Ta kontakt med vår frivilligkoordinator Tonje på frivillig@bipolarforeningen.no for en uforpliktende samtale. Merk mailen «Åpent treff».

Kalender info

Bipolarforeningen følger helsemyndighetens råd om smitteforebygging i forbindelse med Korona-utbruddet. Vi har valgt å avlyse alle åpne treff og andre fysiske aktiviteter inntil videre. Følg med på nettsiden for informasjon om online-aktiviteter.

Vi gleder oss til vi kan ønske dere velkommen til fysiske møteplasser igjen!