Velkommen til webinar om bipolare lidelser

Har du spørsmål om bipolar lidelse? Velkommen til gratis webinar der fageksperter og erfaringseksperter svarer på dine spørsmål.

Har du lurt på om du eller noen i din omkrets har bipolar lidelse? Har du diagnosen selv og vil lære mer om den og hvordan mestre den? Eller kanskje lurer du på hvordan du kan være en støtte for berørte av bipolare lidelser?

Vi markerer Verdensdagen for bipolare lidelser med å invitere til webinar der du kan stille dine spørsmål om bipolare lidelser. Store og små.

Velkommen til webinar 24. mars, kl. 18.00 - 20.00

17.45 Venteværelset i Zoom åpner

18.00 Velkommen
v/ Nina Antonov, daglig leder i Bipolarforeningen og konferansier Pia Pedersen fra podcasten "Pia og psyken"

18.10 Hva er bipolar lidelse? - Beskrivelse, årsaker og behandling
v/ seksjonsleder og forsker Trine Vik Lagerberg, ved Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT)

18.25 Om mestringsstrategier ved bipolar lidelse
v/ Tonje Smith og Cathrine Smith, erfaringseksperter fra Bipolarforeningen

18.45 Hva gjør jeg hvis jeg mistenker at jeg har bipolar lidelse?
v/ psykologspesialist og forsker Sofie Ragnhild Aminoff, ved TIPS Sør-Øst/NORMENT

19.00 Ekspertpanelet svarer på spørsmål om bipolare lidelser
Panelet består av alle innlederne + Stig L. Bech og Cecilie Finsal, frivillige erfaringseksperter i Bipolarforeningen

20.00 Slutt

Erfaringsekspertene er både brukere og pårørende, og vil gjøre sitt beste for å svare på dine spørsmål.

Send inn dine spørsmål her

Temakvelden vil foregå på Zoom. Arrangementet er gratis, men krever påmelding. Meld deg på her, så får du tilsendt lenke til møterommet kort tid før webinaret.

Bipolardagen 30. mars er i år midt i påsken. Vi vil derfor markere dagen allerede 24. mars. I oktober i fjor arrangerte vi et tilsvarende webinar, med stor oppslutning og mange spørsmål om vi kunne gjenta webinaret. Vi fikk inn så mange spørsmål at vi ikke rakk å besvare alle. Noen av de ble derfor besvart i ettertid, se spørsmål og svar her.

Påmelding til webinaret

Webinaret er i samarbeid med NORMENT og støttet av Stiftelsen Dam. Gjennom Rådet for psykisk helse har Bipolarforeningen fått tildelt midler for seks webinarer om temaer knyttet til bipolare lidelser.

18.00-20.00 11. mai 2021

Bleikemyr bydelshus, Myrullveien 3, 5518 Haugesund (biblioteket)

18.00-20.00 12. mai 2021

Frivilligsentralen Sandefjord, Stockfleths gate 8, 3210 Sandefjord