Velkommen til digitalt skrivekurs, tirsdag 16. juni.

Frivillig i foreningen, Ragnhild Lindgård, arrangerer nytt digitalt skrivekurs for medlemmer, tirsdag den 16.juni kl. 18 - 20. Kurset er gratis. Høres det interessant ut? Meld deg på her!

Mange finner stor glede i å skrive, men ikke alle gjør det. Rødpenna og læreres fokus på feil har lagt store dempere på mange barns kreativitet. Og dermed også påvirket hvordan vi som voksne tenker om vår egen evne til å uttrykke oss kreativt, og skriftlig.

Tirsdag den 16. juni er det kreativitet og skriving som vil være i fokus. Ikke å skrive riktig. Kreativiteten er avhengig av at den indre kritikeren settes på pause, og det finnes noen knep for hvordan man kan gjøre nettopp det. Skriving kan være en god måte å hjelpe seg selv på og håndtere sine egne tanker. Skriving erstatter ikke annen terapi, men kan være et veldig nyttig tillegg. Dette og mer går Ragnhild igjennom i løpet av kurset.

Kurset vil inneholde en kombinasjon av faglig input og korte skriveoppgaver. Den faglige inputen baserer seg blant annet på forskningen og skrivemetoden til James Pennebaker som Ragnhild er inspirert av. Det er viktig å understreke at skrivingen du gjør i løpet av dette kurset, er noe du gjør for deg selv.

Kurset er gratis og åpent for alle medlemmer. Obs: maks 20 plasser.

PÅMELDING

Høres dette interessant ut? Send en mail til Ragnhild på nordland@bipolarforeningen.no (merk mailen "Skrivekurs").

Sted: Kurset finner sted på Zoom. Du får tilsendt lenke når du er påmeldt, noen dager før kurset.

Tid: Tirsdag 16. juni, kl. 18 - 20.

Om kursholder Ragnhild Elisabeth Lindgård:

Ragnhild er utdannet norsklærer og sammen med psykiater Reidun Mæsel Kolvik har hun gitt ut selvhjelpsboken "Linedans - Skriv! Det hjelper!"

Ragnhild har lenge kjent at det å skrive har hatt en terapeutisk effekt for henne. Gjennom skrivingen har mørke tanker blitt forvandlet til vilje, mot og håp.

Noen ganger hjelper det å skrive for å håndtere tankekjør. Da følger hun en bestemt skriveregel. Hun vil gjerne fortelle om denne måten å skrive på. Kanskje kan det være til hjelp for flere? Gjennom skrivingen har den indre kritiker fått mindre plass. Og hun vil formidle hvor viktig det er å jobbe med holdningen til seg selv hvis skrivingen skal være til hjelp.

Ragnhild er også frivillig fylkeskontakt i Bipolarforeningen i Nordland. Sammen med Elisabeth Jensen leder Ragnhild åpne treff i Bodø.

Som en forberedelse til kurset kan du også se dette bokbadet, så får du en liten forsmak på det Ragnhild vil snakke om:https://www.youtube.com/watch?v=vsNHXFPc7jA&feature=youtu.be

Velkommen!

Kalender info

Bipolarforeningen følger helsemyndighetens råd om smitteforebygging i forbindelse med Korona-utbruddet. Som følge av dette er flere av våre fysiske aktiviteter avlyst inntil videre. Følg med på facebook-siden vår for oppdatert informasjon om arrangementer.

Vi gleder oss til vi kan ønske dere velkommen til aktiviteter og møteplasser som vanlig igjen!