Søker kandidater til testing av ny app!

Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT) har utviklet appen MinDag for personer med bipolare lidelser. De søker nå etter personer til testing av appen. Er du kandidaten de leter etter?

Om appen MinDag:

Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT) har utviklet mobilappen MinDag som kartlegger søvn, humør, rusmiddelbruk og ulike symptomer over tid. Appen skal etter hvert brukes i forskningsprosjekter, blant annet knyttet til en ny behandligsenhet for bipolar lidelse.

Målet er å samle inn informasjon fra deltakere i forskning på en ny måte, noe som kan bidra til å øke forståelsen av psykiske lidelser. Denne kunnskapen skal så brukes til å oppdage tidlige symptomer, varseltegn og faktorer som påvirker behandlingen. På sikt er tanken også at appen skal kunne brukes i behandling.

Søker fem kandidater til pilot-testing

Som en ledd i prosjektutviklingen er NORMENT nå på utkikk etter ca. fem personer som kan tenke seg å delta i en pilot-testing av appen. Pilot-testingen innebærer å svare på noen få daglige (3-5 minutter) og noen ukentlige (10-15 minutter) spørsmål i appen. Vi vil ikke bruke informasjonen du registrerer i forskning, men ønsker å få vite mer om hvordan det oppleves for deg å bruke appen.

All informasjon om deg blir behandlet og lagret anonymt. Ved å delta i pilottestingen og gi tilbakemeldinger på din brukeropplevelse vil du bidra til at appen og forskningsprosjektet blir så vellykket som mulig.

For å kunne delta i pilot-testen bør du derfor:

• Ha egen smarttelefon (apple eller android)
  • Være motivert til å registrere informasjon i appen daglig og ukentlig i testperioden
  • Bo i Oslo eller omegn

NORMENT vil holde et informasjons- og oppstartsmøte torsdag den 26. april kl. 14.30 - 15.30. Deretter ønsker de at alle skal bruke appen i ca. 4 uker (dvs. gjennom mai måned). NORMENT vil også, etter avtale med hver enkelt,  ta kontakt per tlf. ca. midtveis i testperioden for å høre hvordan det går.

Etter testperioden inviteres det til et nytt møte der de tar i mot alle typer tilbakemeldinger og diskuterer hva som kan bidra til at MinDag fungerer så bra som mulig. Dette møtet vil finne sted onsdag 30. mai kl. 14.30-16.00. De vil også lage et spørreskjema der man kan formidle det man evt. ikke ønsker å ta opp i møtet.

Du vil bli honorert med et universalgavekort på kr. 300 for deltakelse på oppstartsmøtet, og det samme etter fullført testperiode (på tilbakemeldingsmøtet), dvs. totalt kr. 600 for full deltakelse. NORMENT har dessverre ikke mulighet til å dekke reiseutgifter.

Hvis du ønsker å delta, send e-post til Marthe.hagen@medisin.uio.no innen 20. april. På forhånd takk for hjelpen!

Meld deg på til nyhetsbrev her.

Se alle aktiviteter her.

18.00-20.00 9. desember 2019

Kongsvinger frivilligsentral, Storgata 16, 2211 Kongsvinger (ved siden av kinoen)

19.30-21.00 9. desember 2019

Midjord Bydelshus, Storhaug Stavanger

18.00-20.00 10. desember 2019

Veksthuset i Tambarskjelves gate 1. Treffstedet ligger nær Røde Kors-huset i Karmsundsgaten på Hauge.

18.00-20.00 10. desember 2019

Batteriet, Fredensborgveien 24 A, 2. etg.

18.00-20.00 11. desember 2019

Tønsberg og Færder Bibliotek, Storgaten 16, 3126 Tønsberg - Møterom: Store Sverdrup

19.00-21.00 12. desember 2019

Lærings- og mestringssenteret på Nordlandssykehuset