Likepersonstjenesten åpnes opp for alle

Trenger du noen å snakke med? Vi ønsker å være her og støtte deg så mye vi kan gjennom denne tiden, og har derfor åpnet opp likepersonstjenesten for alle.

Tidligere har dette vært en tjeneste kun for medlemmer, men frem til jul kan du få samtaler med en likeperson uten å være medlem. Vi vet at dette er en tøff og urolig tid for mange.

Det kan være ekstra utfordrende og tungt nå når flere steder igjen blir stengt ned og vi må unngå nærkontakt. Vit at vi er her for deg. Våre likepersoner setter gjerne av tid til en prat om det å leve med en bipolar lidelse eller å være pårørende, eller bare det som står på for deg akkurat nå. Dette er en tjeneste hvor du kan ha en til en-samtale med noen som har lignende erfaringer som deg selv.

Gratis tjeneste

En likeperson er en erfaringsekspert som har tid til å snakke med nettopp deg. Likepersonene våre har enten selv bipolar lidelse, eller er pårørende til noen med diagnosen. Tjenesten er gratis.

Vi har likepersoner av begge kjønn og ulike aldre. Tips gjerne venner og familiemedlemmer om tilbudet, kanskje de ønsker en samtale med en pårørende eller en av våre likepersoner med bipolar lidelse.

JULESTENGT - vi er tilbake den 4. januar.

Hvis du bestiller en samtale nå blir den registrert, men du blir ikke kontaktet av oss før vi er tilbake i januar.
Trenger du noen å snakke med i julen?

Det er hjelp å få. Det finnes to døgnåpne hjelpetelefoner:  Mental Helse på tlfnr: 116 123 og  Kirkens Nødhjelp på tlf: 22 40 00 40. Kirkens Nødhjelp kan også nås på  chat og  SMS. Legevakten på tlf: 116 117 har egne folk som hjelper med psykisk helse. Skulle du være i akutt fare, ikke nøl med å ringe 113.

Administrasjonen til Bipolarforeningen er tilbake 4. januar. Det gjelder også de tjenestene vi tilbyr.

18.00-20.00 4. august 2021

18.00-20.00 12. august 2021

18.00-20.00 18. august 2021

Frivilligsentralen Porsgrunn , Storgata 115, 3921 Porsgrunn

18.00-20.00 18. august 2021

18.00-19.30 23. august 2021

Oppmøte: Narvesen Sandvika Jernbanestasjon. Leif Tronstads plass 6, 1337 Sandvika.