Kursoversikt 2020

Har du lyst til å delta på kurs i regi av Bipolarforeningen? Vi tilbyr både mestringskurs og medikamentkurs. Her er en oversikt over kursene som er planlagt i 2020

Mestringskurs

Dette kurset går over to dager og inneholder en fagdel om bipolare lidelser, en gjennomgang av mestringsstrategier og stemningsregistrering, samt erfaringsforedrag. Kurset er tilpasset både personer med en bipolar diagnose og deres pårørende. Det er kun 15 plasser på disse kursene, og det lønner seg å være tidlig ute med påmeldingen.

Alle mestringskursene våre følger det samme programmet og opplegget. Se programmet for kurset her.

Vi planlegger mestringskurs på følgende steder:

Oslo (satt opp) 12.-13. februar

Trondheim - mai
Oslo -  juni
Ålesund - august
Lillehammer - september
Oslo (ved behov) - oktober
Bergen - november

Medikamentkurs

På dette kurset vil du få en oversikt over de ulike psykofarmakologiske behandlingene som er tilgjengelige i dag, og kurset går mer i dybden på bl.a. litiumbehandling, antiepileptika, antipsykotika, antidepressiva, ECT og nyere behandling. Kurset egner seg godt for deg som har en bipolar lidelse eller er pårørende og ønsker mer kunnskap om ulike medikamenter.

Vi planlegger medikamentkurs på følgende steder:

Trondheim - mars
Oslo - oktober
Bergen - oktober

Informasjon om påmelding til kursene:

Både mestringskurset og medikamentkurset krever påmelding. Påmeldingsskjemaer blir lagt ut på nettsiden vår under fanen "kurs" fortløpende, og blir også sendt ut i nyhetsbrevet. Vi ber om å ta forbehold om endringer.

Ta kontakt med administrasjonen dersom du har noen spørsmål!

Kalender info

Bipolarforeningen følger helsemyndighetens råd om smitteforebygging i forbindelse med Korona-utbruddet. Som følge av dette er flere av våre fysiske aktiviteter avlyst inntil videre. Følg med på facebook-siden vår for oppdatert informasjon om arrangementer.

Vi gleder oss til vi kan ønske dere velkommen til aktiviteter og møteplasser som vanlig igjen!