Hurra! Vi får midler til to prosjekter fra Extrastiftelsen

Vi har i år blitt tildelt midler til to prosjekter! Det ene prosjektet er en temakveldrekke ved navn Tabukvelder og det andre er fem korte filmer om det å mestre å leve med en bipolar lidelse. Vi gleder oss til å ta fatt på prosjektene!

Om prosjektene

Mestringsfilmene skal brukes i flere sammenhenger, to er beregnet på et allment publikum, tre er temaer som har betydning for personer som lever med bipolar lidelse, men alle vil bli tilgjengelige på nettsiden vår, på sosiale medier og skal også brukes på Mestringskursene våre.

Tabukveldene vil ta opp temaene selvmord, skam og vanskelige familierelasjoner. Disse temaene er tabubelagte, og vi tror den beste måten å motarbeide tabuer og stigma på er å snakke om dem.  Kveldene skal inneholde en kombinasjon av erfaringsforedrag, presentasjon av forskning, panelsamtaler og samtale med publikum. Tabukveldene skal foregå i Oslo og blir streamet slik at alle som ønsker får muligheten til å følge med eller se opptak i etterkant.

Mer informasjon om prosjektene kommer etter hvert som de får form og innhold.

Tusen takk til Rådet for Psykisk helse for god hjelp og støtte med søknadene og til Extrastiftelsen for tildelingen. Vi gleder oss til å jobbe med prosjektene fremover!

17.30-19.30 7. oktober 2020

Oppmøte på Skansen

19.15-21.15 7. oktober 2020

LINK Oslo, Kirkeveien 61, 0364 Oslo

9.30 8. oktober - 15.00 9. oktober 2020

Scandic Solli Plass

13.00-15.00 10. oktober 2020

Cafe "Den gode smak" på Moldetorvet. Vi har booket konferanserommet.

19.30-21.00 12. oktober 2020

Midjord Bydelshus, Stavanger