Heldagskurs om medisiner, lørdag 23. oktober

Velkommen til dagskurs om medikamenter for personer med bipolare lidelser. Kurset ledes av professor emeritus i medisin, Ulrik Malt.

På dette kurset vil du få en oversikt over de ulike psykofarmakologiske behandlingene som er tilgjengelige for bipolar lidelse i dag. Kurset er tilpasset deg som har en bipolar lidelse eller er pårørende og ønsker mer kunnskap om ulike medikamenter. Studenter, fagpersoner og andre interesserte er også velkomne til å melde seg på.

NB: Kurset vil ikke kunne gi deg konkrete råd om valg av medisiner og/eller dosering til personlig bruk. Det må den legen som kjenner deg best gjøre, det kan være din fastlegen eller psykiater om du har kontakt med en.

Sted:

Oslo Universitetssykehus, Rikshospitalet, Rødt auditorium
Sognsvannsveien 20, 0372 Oslo

Tid:

Lørdag 23. oktober, 10:00 - 15:00 (registrering fra 09.30)

Inkluderer 1 times lunsj og pauser underveis.

Ulrik Malt er tidligere leder for Norsk psykiatrisk forening. Han var overlege og leder av Psykosomatisk avdeling ved Rikshospitalet fra 1987 til 2014 og samtidig professor i medisin (psykiatri) ved det medisinske fakultet fra 1988-2016. Ulrik Malt arbeider spesielt med stemningslidelser og har vært hovedredaktør for flere lærebøker i psykiatri.

Påmelding og pris

Du melder deg på ved å fylle ut  påmeldingsskjemaet og betaler med kort.

Enkel lunsj er inkludert.

Hvis du ikke er medlem kan du bli det for 250,- i året ved å sende en SMS "BFN + e-post + fødselsår" til 2090. Du blir da trukket 250,- fra din telefonregning. Du kan også melde deg inn med kortbetaling her.

Når du har meldt deg inn, vil du i løpet av noen dager få påloggingsinfo og kan velge rabattert kurs for medlemmer.

Avbestilling og påmeldingsfrist

Eventuelt avbestilling må skje senest fredag 15. oktober. Ved senere avbestilling refunderes ikke deltakeravgiften. Deltakeravgift refunderes ikke ved manglende oppmøte uten legeerklæring.

Påmeldingsfrist til kurset er torsdag 21. oktober.

Vi gjør oppmerksom på at vi gjør opptak av kurset, men det er kun Ulrik Malt som filmes.

Velkommen til kurs!

19.00-21.00 26. oktober 2021

Kronstad DPS. Fjøsangerveien 36, 5054 Bergen

18.00-20.00 27. oktober 2021

På Zoom, påmelding for lenke

18.00-20.00 27. oktober 2021

Aktivitetshuset: Akersveien 17 B, 0177 OSLO.

19.15-21.15 27. oktober 2021

LINK Oslo: Kirkeveien 61, 0364 Oslo