Bipolarforeningen på Arendalsuka 2019

Møt oss på Arendalsuka! Torsdag den 15. august deltar vi på arrangementet: "Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?" og på stand i gågata. Kom gjerne innom for en prat!

"Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?"

Vi lever i et samfunn der ensomhet omtales som et folkehelseproblem. Rundt én av fem personer oppgir å være ensomme. Forskning viser at ensomhet er tett knyttet til psykiske lidelser, somatisk sykdom, rusmisbruk og selvmord. Forskere fra Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT) og Senter for rus og avhengighetsforskning (SERAF), sammen med brukerrepresentanter fra Bipolarforeningen og Rusmisbrukernes Interesseorganisasjon (RIO) presentere hva vi vet om ensomhet og psykisk helse, og drøfte mulige løsninger. Det vil bli åpnet for spørsmål og refleksjoner fra salen.

Tid: 15. august, kl. 9 - 10.
Sted: MS Sunnhordaland.

Se kart:

For facebook-arrangementet klikk her.

Møt oss på stand!

Fra klokken 11 - 14 finner du oss på Funksjonshemmede Fellesorganisasjon (FFO) sin stand. Kom gjerne innom og få med deg noen brosjyrer eller for å slå av en prat.

Tid: 15. august, kl. 11 - 14.
Sted: Gågata (eksakt standplassnr. kommer)

Kalender info

Bipolarforeningen følger helsemyndighetens råd om smitteforebygging i forbindelse med Korona-utbruddet. Som følge av dette er flere av våre fysiske aktiviteter avlyst inntil videre. Følg med på facebook-siden vår for oppdatert informasjon om arrangementer.

Vi gleder oss til vi kan ønske dere velkommen til aktiviteter og møteplasser som vanlig igjen!