Bipolarforeningen på Arendalsuka 2019

Møt oss på Arendalsuka! Torsdag den 15. august deltar vi på arrangementet: "Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?" og på stand i gågata. Kom gjerne innom for en prat!

"Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?"

Vi lever i et samfunn der ensomhet omtales som et folkehelseproblem. Rundt én av fem personer oppgir å være ensomme. Forskning viser at ensomhet er tett knyttet til psykiske lidelser, somatisk sykdom, rusmisbruk og selvmord. Forskere fra Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT) og Senter for rus og avhengighetsforskning (SERAF), sammen med brukerrepresentanter fra Bipolarforeningen og Rusmisbrukernes Interesseorganisasjon (RIO) presentere hva vi vet om ensomhet og psykisk helse, og drøfte mulige løsninger. Det vil bli åpnet for spørsmål og refleksjoner fra salen.

Tid: 15. august, kl. 9 - 10.
Sted: MS Sunnhordaland.

Se kart:

For facebook-arrangementet klikk her.

Møt oss på stand!

Fra klokken 11 - 14 finner du oss på Funksjonshemmede Fellesorganisasjon (FFO) sin stand. Kom gjerne innom og få med deg noen brosjyrer eller for å slå av en prat.

Tid: 15. august, kl. 11 - 14.
Sted: Gågata (eksakt standplassnr. kommer)

17.30-19.30 7. oktober 2020

Oppmøte på Skansen

19.15-21.15 7. oktober 2020

LINK Oslo, Kirkeveien 61, 0364 Oslo

9.30 8. oktober - 15.00 9. oktober 2020

Scandic Solli Plass

13.00-15.00 10. oktober 2020

Cafe "Den gode smak" på Moldetorvet. Vi har booket konferanserommet.

19.30-21.00 12. oktober 2020

Midjord Bydelshus, Stavanger