Bipolarforeningen på Arendalsuka 2018

Den 13.-18. august var det duket for den politiske møteplassen Arendalsuka. Bipolarforeningen var til stede med både arrangementet "Mentale lidelser koster: Forsker vi nok?" og stand i Gågata.

"Mentale lidelser koster: Forsker vi nok?"

Det var en fullsatt sal da Bipolarforeningen og Norsk senter for forskning på mentale lidelser (NORMENT) satt temaene mentale lidelser og forskning på dagsorden under Arendalsuka 2018.

På MS Sunnhordland ble det blant annet diskutert hva de nyeste og mest lovende feltene innen forskning på mentale lidelser er og hvor man står i dag, hvor stor forskningsinnsatsen er i forhold til den enkeltes lidelse og samfunnets utgifter, samt om det satses for lite til at man har realistiske sjanser for å få til et gjennombrudd.

Foreningens styreleder, Tonje Fjeldstad Smith, deltok med erfaringsforedrag og var del av panelsamtalen. Det ble et vellykket arrangement med gode samtaler og et stort publikum.

Stand i Gågata

Etter eventet med NORMENT stod foreningen på FFO-standen i Gågata hvor vi fikk snakket med forbipasserende om arbeidet vårt og delt ut informasjonsbrosjyrer. Takk for i år, Arendalsuka! Og takk for innsatsen til fylkeskontakt i Agder, Grethe Matzow, og styreleder, Tonje Fjeldstad Smith, for en flott innsats med å spre informasjon om bipolare lidelser og foreningens arbeid.

Gikk du glipp av oss på Arendalsuka, men ønsker mer informasjon om foreningen? Ta kontakt med post@bipolarforeningen.no

Meld deg på til nyhetsbrev her.

Se alle aktiviteter her.

18.00-20.00 9. desember 2019

Kongsvinger frivilligsentral, Storgata 16, 2211 Kongsvinger (ved siden av kinoen)

19.30-21.00 9. desember 2019

Midjord Bydelshus, Storhaug Stavanger

18.00-20.00 10. desember 2019

Veksthuset i Tambarskjelves gate 1. Treffstedet ligger nær Røde Kors-huset i Karmsundsgaten på Hauge.

18.00-20.00 10. desember 2019

Batteriet, Fredensborgveien 24 A, 2. etg.

18.00-20.00 11. desember 2019

Tønsberg og Færder Bibliotek, Storgaten 16, 3126 Tønsberg - Møterom: Store Sverdrup

19.00-21.00 12. desember 2019

Lærings- og mestringssenteret på Nordlandssykehuset