Siste nytt

Her er noen gode råd som kan hjelpe deg på veien videre. Teksten er skrevet av Leni, frivillig i Bipolarforeningen.

Du når oss på våre normale åpningstider. Administrasjonen til Bipolarforeningen er tilbake 3. januar.

- Jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet jobben, forteller en åpen og ærlig Michel Voillery (40) om da han ble langtidssykemeldt med bipolar lidelse.

Får du én person til å melde seg inn i Bipolarforeningen, så får du dette handlenettet gratis og tilsendt i posten!

Det å leve med bipolar lidelse er utfordrende. Det vet vi. Som medlem står du aldri alene - enten du lever med bipolar lidelse selv eller er pårørende. Bli med i fellesskapet!

For første gang får Norge en anonym støttetelefon for mennesker med bipolare lidelser og deres pårørende. I dag lanseres «Bipolarlinjen».

Vi i Bipolarforeningen er veldig stolte over at treffleder og likeperson i Bipolarforeningen, Trine Olsen Tuvnes, er nominert som finalist til Årets nykommer i frivilligheten.

Privatøkonomi kan være vanskelig for alle, men for de av oss som har en psykisk lidelse kan det til tider være ekstra utfordrende.

Vi markerte Mannsdagen med å invitere til gratis webinar om menn og bipolar lidelse 17. november. Se opptak av webinaret her.

Velkommen til dagskurs om medikamenter for personer med bipolare lidelser. Kurset ledes av professor emeritus i medisin, Ulrik Malt.

Vi markerte Verdensdagen for psykisk helse med å invitere til gratis webinar om arbeid og bipolar lidelse.

Vi markerte Pårørendedagen 2021 med å invitere til gratis webinar om familierelasjoner, graviditet og bipolar lidelse.

Vi er heldige som har fått ansette Bjørn Rosén som prosjektkoordinator i Bipolarforeningen. Bli bedre kjent med Bjørn og jobben hans her.

I høst skjer det mer i regi av Bipolarforeningen enn noen gang! Få en oversikt her.

Administrasjonen har ferie i juli og telefon- og mailtjenester holder derfor sommerstengt.

Hurra! Bipolarforeningen har fått penger til prosjektet "Min bipolare lidelse - Det jeg skulle ønske de visste" av Stiftelsen Dam.

Se opptak av gratis webinar om det å være ung og ha en bipolar lidelse.

I januar spurte vi dere: "Hva skal Bipolarforeningen mene?", og det kom inn over 90 innspill!

Den 25. april 2021 holdt Bipolarforeningen sitt aller første digitale årsmøte. Det resulterte i rekordmange deltakere!

Vi har gleden av å invitere til digitalt medikamentkurs med psykiater Ulrik Malt.

Den 30. mars er det Verdensdagen for bipolare lidelser. Mange har hørt om bipolar lidelse, men vet de egentlig hva det er? Hjelp oss å spre informasjon denne dagen!

Vi markerte Verdensdagen for bipolare lidelser med et webinar der tilskuerne fikk stille sine spørsmål om bipolar lidelse. Opptak av webinaret som gikk direkte 24. mars kan nå sees i våre kanaler.

Har du spørsmål om bipolar lidelse? Velkommen til gratis webinar der fageksperter og erfaringseksperter svarer på dine spørsmål.

Opptak av webinaret som gikk direkte 18. februar kan nå sees i våre kanaler.

Linda Tetlimo er medlem i Bipolarforeningen. Hun har sendt oss en metaforisk tekst om sin bipolare lidelse. Kanskje du kjenner deg igjen?

Vi kan med stor glede meddele at markeringen vår av Verdensdagen for psykisk helses tema "Spør mer" har vunnet Kreativitetsprisen!

Vi er så heldige å få med oss Silje Gravaas på laget som ny ansatt i Bipolarforeningen. Bli bedre kjent med Silje og jobben hennes her.

Pandemi, restriksjoner, redusert behandlingstilbud og mangel på nærkontakt. Det er tøft for alle, men hva gjør det med mennesker som har en psykisk lidelse i tillegg?

Bipolarforeningen er i gang med et spennende prosjekt. Vi skal lage vår første politiske plattform!

Administrasjonen til Bipolarforeningen er tilbake 4. januar. Det gjelder også de tjenestene vi tilbyr.

Opptak av webinaret som gikk direkte 3. desember kan nå sees i våre kanaler.

Ingen skal måtte bære på tunge tanker alene. Det å leve med en bipolar lidelse kan være utrolig utfordrende til tider, og kanskje spesielt i den tiden vi er i nå.

Velkommen til digital temakveld om bipolar lidelse og familierelasjoner torsdag 3. desember kl 18.

Trenger du noen å snakke med? Vi ønsker å være her og støtte deg så mye vi kan gjennom denne tiden, og har derfor åpnet opp likepersonstjenesten for alle.

Vil du være med å bygge opp aktivitetstilbudet i Bipolarforeningen? Vi er på jakt etter en initiativrik og strukturert aktivitetskoordinator i en 100% stilling.

Liv Aarberg er nyansatt kommunikasjonsansvarlig hos oss i Bipolarforeningen. Da vi i vår utlyste den nyopprettede stillingen var vi så heldige å få inn hele 130 søknader.

Søndag 1. november avholdt Bipolarforeningen sitt årsmøte. Der ble det blant annet valgt inn flere nye medlemmer til styret.

Helgen 30. oktober - 1. november fikk Bipolarforeningen omsider møttes for en etterlengtet frivilligsamling. Blant høydepunktene var feiringen av vårt 10-årsjubileum.

Temaet for verdensdagen for psykisk helse i år var "spør mer". Vår markering av dagen var et webinar der deltakerne kunne stille sine spørsmål om bipolar lidelse - og det gjorde de! Det kom inn veldig mange spørsmål. De spørsmålene vi ikke rakk igjennom har vi nå besvart skriftlig.

Lene Sandvik Torgersen er valgt til ny fylkeskontakt for Bipolarforeningen i Trøndelag. – Jeg elsker å bruke mine erfaringer til å hjelpe andre, sier Lene.

Den 28. september er det 10 år siden Bipolarforeningen ble registrert i enhetsregisteret. I anledning jubileet har vi samlet 10 punkter vi er spesielt stolte av å ha fått til i løpet av disse 10 årene.

En forebyggingsplan kan være et godt verktøy for å forebygge sykdomsepisoder ved bipolar lidelse. Her kan du laste ned forebyggingsplan og skjema for stemningsregistrering – klar til bruk!

Bipolarforeningen fyller 10 år. Meld deg inn før 31. oktober og få tilsendt et handlenett og refleksbånd i posten!

Velkommen til mestringskurs for personer med bipolar lidelse og pårørende i Bergen! Påmeldingsfrist er 26. oktober. NB: Kun 15 plasser.

Årets tema for verdensdagen for psykisk helse er "spør mer". Vi gjør en liten vri på det og arrangerer en digital temakveld hvor du får muligheten til å stille de spørsmålene du har om bipolar lidelse - store som små. Vårt ekspertpanel svarer så godt de kan. Husk at du må melde deg på.

Bipolar lidelse påvirker ikke bare den som bærer lidelsen, men den berører familie, venner og arbeidskolleger. Den 22. september er den nasjonale Pårørendedagen. Gjennom kampanjen Hånd i hånd ønsker vi å synliggjøre pårørendes situasjon, vise at man ikke er alene og informere om rettigheter og hjelpeinstanser.

Den 10. oktober, på selveste verdensdagen for psykisk helse, tester vi ut et nytt åpent treff i Molde. I dag har vi kun ett annet treff i Møre og Romsdal, nemlig i Ålesund, og vi er spente på oppmøtet og interessen i Molde.

Velkommen til mestringskurs for personer med bipolar lidelse og pårørende i Oslo! Påmeldingsfrist er 28. september. Max 15 plasser.

Årsmøte 2020 avholdes den 1. november. Årsmøte skulle vært den 19. april, men ble utsatt grunnet COVID-19. Vi satser på å gjennomføre fysisk, men tar det digitalt dersom det blir nødvendig.

Den 10. september er verdensdagen for selvmordsforebygging. I fjor var Bipolarforeningen for første gang med som offisiell støttespiller og samarbeidspartner i den nasjonale markeringen. Grunnet smittevern blir det en litt annen markering i år, men vi håper du allikevel vil være med!

18.00-20.00 19. januar 2022

Frivilligsentralen Porsgrunn , Storgata 115, 3921 Porsgrunn